دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

آبفای لرستان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از مشترکان طلب دارد

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب لرستان:

آبفای لرستان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از مشترکان طلب دارد

به گزارش ایرنا، "نادر بهرامی" روز یکشنبه در دیدار با مدیر و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان اظهار کرد: ۷۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به ادارات است که انتظار می رود با توجه به محدودیت اعتبارات آبفا و از طرفی اجرای طرح های عمرانی، این بدهی خود را پرداخت نمایند.

وی همچنین یکی از مهمترین دغدغه های شرکت آب و فاضلاب لرستان را انشعابات غیرمجاز دانست و افزود: این انشعابات بیشتر در روستاها و حاشیه شهرها وجود دارد، در حالیکه مشترکان آب بخصوص در بخش روستایی، باید شرکت را در استمرار خدمت رسانی مطلوب به جامعه هدف یاری دهند.

وی با بیان اینکه الگوی تعریف شده مصرف آب در لرستان ۱۶ مترمکعب است، عنوان کرد: این میزان در عمل بیش از ۱۷ مترمکعب است، اما در مجموع ۵۰ درصد مشترکان آب در استان، کمتر از الگوی تعریف شده مصرف می کنند.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه دوره های قرائت کنتور در شهرهای بزرگ استان ۴۵ و در شهرهای کوچک ۳۰ روزه است، ادامه داد: تعداد مشترکانی که تا ۲ برابر الگوی تعریف شده آب مصرف می کنند، حدود ۴۷ درصد و مشترکان پرمصرف نیز سه درصد می باشد که تلاش شده است با اعمال تعرفه ها و آموزش مدیریت مصرف بهینه، به سمت مصرف درست سوق داده شوند.

بهرامی همچنین با اشاره به طرح "جهاد آبرسانی" افزود: در این طرح بناست ۷۱ هزار نفر جمعیت ساکن در ۱۲۵ روستای مناطق محروم استان با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در یک بازه زمانی سه ساله و اعتبار چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آبرسانی شوند که این پروژه در مجموع دارای پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی است و حدود ۲۲ روستا نیز آماده آبرسانی شده اند.

وی تصریح کرد: با وجودی که شرکت آب و فاضلاب لرستان منابع پایداری برای تامین آب شرب شهرها ندارد، اما تامین آب روستایی و شهری استان تاکنون با چالش مواجه نشده و تلاش شده است با تعریف طرح های توسعه ای همچون ارتقای تصفیه خانه خرم آباد، آب پایدار و بدون مشکل به دست مشترکان برسد.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰۰ هزار مشترک آب در استان لرستان وجود دارد که ۴۴۰ هزار مشترک مربوط به بخش شهری و ۱۶۰ هزار مشترک نیز مربوط به بخش روستایی بوده و ۲۹۰ هزار مشترک نیز در بخش فاضلاب، خدمات دریافت می کنند.

"مهدی بابایی پور" مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز در این دیدار، خبرنگاران ایرنا را بازوی توانمندی برای دستگاه های اجرایی استان دانست و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در ارائه اخبار شرکت آب و فاضلاب لرستان پیشرو و موثق است.

رییس خبرگزاری ایرنا لرستان نیز ضمن قدردانی از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: این رسانه در انعکاس و اطلاع رسانی خدمات دستگاه ها در راستای امیدافزایی و اقناع افکار عمومی نقش مهمی دارد که در این راستا اطلاع رسانی شفاف و صادقانه را به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و "جهاد تبیین" در دستور کار قرار داده است.

" حسن کهزادیان" افزود: این خبرگزاری تلاش کرده است با ارائه اخبار موثق و به موقع از اقدامات صورت گرفته، شهروندان را در جریان امور قرار داده و در همراهی مردم با شرکت آبفا و مصرف بهینه آب، نقش آفرینی لازم را داشته باشد.

 

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)