يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

استفاده ازسامانه تله متری در مدیریت منابع آب شرب استان یک امر ضروری است

یاسر اکبریان مدیرعامل آبفا لرستان:

استفاده ازسامانه تله متری در مدیریت منابع آب شرب استان یک امر ضروری است

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان  در جلسه رصد وپایش  شرکت  بر تجهیز تاسیسات آب به سیستم تله متری در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد.

 

یاسرکبریان با اشاره به رصد مستمر تابلوهای پایش فشار آب در سطح استان گفت: به منظور تامین و توزیع عادلانه آب در تمام ساعات شبانه روز در شهرها و روستاهای استان باید با استفاده از سامانه تله‌متری میزان تقاضا و مصرف آب را مدیریت کرد.

وی پایش و بررسی خطوط انتقال آب در سطح استان را مهم خواند و تصریح کرد: باید به طور مستمر تمام منابع آبی به طور دقیق از لحاظ کمی و کیفی مورد پایش و ارزیابی قرار گیرند که در این میان خطوط انتقال آب از اهمیت دوچندانی برخوردار هستند.

مدیرعامل آبفای استان لرستان  بهره‌مندی از همه منابع  موجود   را در تامین آب شرب پایدار الزامی دانست و تصریح کرد: منابع محلی اعم از چاهها و چشمه ها  باید در مواقع ضروری در مدار بهره برداری قرار گیرند،

البته نباید از شناسایی انشعابات غیر مجاز و مشترکین پرمصرف غفلت کرد بویژه کسانی که از منابع آب شرب برای ابیاری باغات استفاده می کنند.

اکبریان به نقش حامیان  مصرف بهینه آب اشاره کرد و اظهار داشت: در فصل گرم از همه مردم درخواست می شود مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند و در این میان  شرکت آبفا با همکاری گروه های حامیان   آب در شهرها و روستاها به صورت حضوری یا با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و شبکه های مجازی  راه های مصرف درست آب را به مردم آموزش می دهند.

وی افزود: همه مردم به نوعی می توانند حامی آب و ، ترویج دهنده مصرف بهینه آب در جامعه باشند و از مصرف بی رویه آب جلوگیری نمایند تا شاهد دسترسی پایدار همه متقاضیان به آب شرب باشیم.

گفتنی است تعداد مشترکین  بخش اب در استان ۶۰۴هزار نفر می باشد وتعداد ۳۲شهر و بیش از ۱۶۰۰روستا تحت پوشش خدمات شرکت ابفا استان می باشد.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)