دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ایجاد دبیرخانه چالش های منابع آبی در شرکت آبفا

با ابتکار سازمان بازرسی استان لرستان انجام گرفت

ایجاد دبیرخانه چالش های منابع آبی در شرکت آبفا

 

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، در جلسه ای با حضور معاون نظارت سازمان بازرسی استان لرستان به رفع چالش های آبی استان پرداخته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان در این خصوص گفت:تامین آب شرب پایدار در استان از مهمترین دغدغه های شرکت آب و فاضلاب در دولت سیزدهم می باشد.

یاسر اکبریان گفت:در راستای آبرسانی  و محرومیت زدایی به روستاها با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) وسپاه حضرت ابوالفضل (س) ۱۲۵ روستا تا پایان سال ۱۴۰۳ وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

اکبریان اضافه کرد:همچنین با اعتبارات عمرانی ۱۴۰ روستا تا پایان سال جاری آبرسانی خواهد شد.

اکبریان با اشاره به برخی از مشکلات این شرکت در مسیر آبرسانی به روستاها گفت:در چند روستای شهر خرم آباد از جمله:پشته جزایری ،پاپی خالدار،قلعه سنگی،هولاندشت،تلوری و ده محسن اصلاح شبکه و خط انتقال اجرا شده و به زودی وارد مدار بهره برداری خواهد شد ولی آنچه که سد راه خدمات رسانی هرچه بهتر شرکت آب و فاضلاب است استفاده بعضی از اهالی از انشعابات غیر مجاز بوده که امیدواریم با حمایت سازمان بازرسی و دستگاه قضایی مانع فعالیت افراد خاطی در این زمینه باشیم.

اکبریان در خصوص آبرسانی به شهر خرم آباد گفت: به دنبال تنش آبی سال گذشته با حفر ۱۰ حلقه چاه در شهر خرم آباد وبا اجرای۵۳۰۰ متر خط انتقال ۲۵۰ لیتر آب در ثانیه به ظرفیت آب شرب این شهر اضافه شد با این حال با افزایش دما و کاهش سطح آب منابع تامین آب ،باید آبرسانی به شهرها با مدیریت بیشتری انجام پذیرد.

در ادامه این جلسات مصطفی کریمی معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی استان هدف از راه اندازی این کمیته را بررسی نحوه برنامه ریزی و اجرای طرح های تامین آب شرب دانست و بیان کرد این اقدامی مهم می باشد که در سراسر کشور شروع شده و امیدواریم با اقدامات و نتایجی که از این کمیته استخراج می شود موجب رفع نگرانی ها و مدیریت بهینه منابع آبی در استان شویم .

وی همچنین از جدیت سازمان بازرسی برای رصد و پایش در این حوزه خبر داد و خاطر نشان کرد که در اعضای کمیته موظف هستند گزارشات خود را به موقع تهیه کنند.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)