شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگزاری رزمایش بزرگ تمرینی آموزشی جنوب غرب کشور برای مقابله با سیل در شهرستان پلدختر استان لرستان

با حضور مهندس مقیمی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو

برگزاری رزمایش بزرگ تمرینی آموزشی جنوب غرب کشور برای مقابله با سیل در شهرستان پلدختر استان لرستان

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان نخستین رزمایش بزرگ آموزشی-تمرینی صنعت آب و برق جنوب غرب کشور  با مشارکت شرکت های صنعت آب و برق استان لرستان و استان های معین خوزستان، ایلام و کرمانشاه و حضور گروه عملیاتی این استان ها در استان لرستان برگزار شد.

در این رزمایش  مهندس مقیمی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در خصوص این مانور خاطرنشان شد این رزمایش برنامه ریزی شده با کمیته های مختلف از ستاد وزارت نیرو در ۶ منطقه کشور برگزار شده و خواهد شد که باعث تمرین بیشتر و نتیجه بهتر کار گروهی بین دستگاه ها می شود و توانایی افراد و نیروها را در کار گروهی ارتقا می بخشد. وی همچنین به اهمیت رصد شرایط اقلیمی در مواقع بحران اشاره کرد و افزود در این موضوع در حوزه آب به خوبی عمل شده است و سامانه های هشدار آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران ایجاد کرده است.

این رزمایش به منظور افزایش توانمندی برای مقابله هوشمندانه در برابر مخاطرات طبیعی بویژه سیل می باشد. ازآنجا که استان های جنوب غربی همواره در معرض تهدید های طبیعی از جمله سیل بوده، بنابراین لزوم آمادگی بیشتر در دستگاه های خدمت رسان حیاتی آب و برق برای مقابله با سیل ضروری خواهد بود.

بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه های آمادگی و مقابله، ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه های صنعت آب و برق، تمرین هماهنگی بین سایر سازمان ها و مردم، تمرین خدمت رسانی به مراکز اسکان اضطراری، ایجاد مهارت و اعتماد به نفس در همکاران و شناسایی نقاط ضعف و قوت، مبادله دانش و تجارب بین اعضای شرکت کننده در رزمایش، برآوردکیفی و کمی تجهیزات و امکانات و ... از مهم ترین اهداف مورد نظر اجرای رزمایش است.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)