دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

تحقق ۴۳۰ میلیارد تومان از از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان در حوزه آبفا

تحقق ۴۳۰ میلیارد تومان از از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان در حوزه آبفا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به مصوبات سفر رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: سفر رییس جمهور به استان ۸ مصوبه با ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، یاسر اکبریان  با اشاره به اینکه ما شرکت آب و فاضلاب را با ۷۰۰ میلیارد تومان بدهکاری در بخش عمرانی و ۲۴۰ میلیارد تومان در بخش جاری، تحویل گرفتیم، عنوان کرد: با این حال خدمات شرکت آبفا را معطل این مشکلات نکردیم و برنامه‌هایی برای ارتقاء خدمات رسانی تعریف کردیم.

وی ارتقاء تصفیه خانه آب آشامیدنی خرم‌آباد را یکی از اولویت‌های خود مطرح کرد و گفت: با توجه به دغدغه کدورت آب آشامیدنی افزایش ظرفیت و اجرای فاز دوم تصفیه خانه خرم‌‌آباد را در دستور کار داریم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به پروژه تصفیه خانه‌های فاضلاب لرستان نیز اشاره کرد و افزود: پیشرفت ساختمانی پروژه‌های تصفیه خانه فاضلاب استان ۵۰ درصد است و تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اکبریان گفت: برای تکمیل تصفیه‌های خانه فاضلاب لرستان حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آبرسانی به روستاهای استان در قالب قرارگاه امام حسن(ع) توضیح داد: در بخش تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار طبق تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن(ع) آبرسانی به ۱۲۵ روستا با ۴۲۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که با رایزنی استاندار و بسیج سازندگی ۱۲۵ روستا به ۳۰۰ روستا ارتقا پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان پیشرفت طرح آبرسانی قرارگاه را ۵۰ درصد عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: امسال ۷۰ روستای استان از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

اکبریان بیان کرد: حدود ۵۰۰ روستا در استان در حوزه آبرسانی نیاز به پیگیری دارند، که برای رفع مشکل این تعداد روستا ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی به مصوبات شرکت آبفا در سفر ریاست جمهوری به لرستان اشاره کرد و گفت: سفر رییس جمهور به استان ۸ مصوبه با ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه ما در استان آب پایدار نداریم، خاطرنشان کرد: می توان در سال‌های آینده از ظرفیت سدهای شهید بروجردی، مخمل‌کوه، آبسرده و چول هول با توجه به تخصیص آب شربی که دارند، در راستای تامین آب پایدار استفاده کرد.

اکبریان به مطالعات سد چول هول پل‌دختر نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات سد انجام و مصوب شده است، منتظر تامین اعتبار برای عملیات اجرایی هستیم.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)