شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

حذف کدورت آب آشامیدنی ۱۰ هزار اشتراک در خرم‌آباد

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان عنوان کرد؛

حذف کدورت آب آشامیدنی ۱۰ هزار اشتراک در خرم‌آباد

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حذف کدورت آب آشامیدنی خرم‌‌آباد گفت: کدورت آب  آشامیدنی  ۱۰ هزار اشتراک در خرم‌آباد که  ۵ یا ۶ درصد مشترکین شهر را تشکیل می‌دهند حذف شده است.

یاسر اکبریان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به کدورت احتمالی آب آشامیدنی شهر خرم‌آباد، توضیح داد: به منظور کاهش و حذف کدورت احتمالی آب آشامیدنی خرم‌‌آباد بر اثر بارندگی و برف  امسال برنامه‌ریزی خوبی انجام دادیم و  در بخش‌هایی از شهر مشکل در همان مقطع کدورت  برطرف شد، اما مابقی مناطق شهری نیاز به برنامه‌ریزی داشت.

وی بیان کرد:  در خیابان علوی حد فاصل پل حاجی تا خیرآباد با اقدامات فنی و وصل خط جدید از پل حاجی که انجام دادیم  به دو هدف مهم رسیدیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حذف پمپاژ مستقیم که مشکلات زیادی  برای مردم  ایجاد کرده بود همچنین  مدیریت مصرف و مدیریت  فشار دو هدف وصل خط جدید علوی بود.
اکبریان با بیان اینکه مدیریت مصرف در منطقه علوی باعث کاهش حوادثی از جمله شکستگی لوله و قطع آب به دلیل قطع برق منطقه‌ای می‌شد،گفت:  با توجه به تغییر محل  آبگیری منطقه علوی تا میدان شقایق مشکلی از لحاظ کدورت آب نداریم.
 
وی بیان کرد: برنامه ریزی‌و  برگزاری مناقصه جمع آوری چاه‌های منطقه ماسور، ده محسن و بخشی از  گلدشت همچنین اجرای خط انتقال به مخزن پاگر از دیگر  پروژه‌هایی است که در راستای مدیریت فشار و کمک به مناطقی که  تحت پوشش چاه قرار داشتند در دستور کار قرار دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان جمع‌آوری چاه‌های منطقه ماسور ده محسن و بخشی از گلدشت اوایل سال آینده انجام می‌شود.
اکبریان گفت: حذف پمپاژ مستقیم خیابان ناصر خسرو، جلال احمد و خاتم الانبیا یکی دیگر از  اقداماتی است که دنبال می‌کنیم، طرح‌ها  و پیشنهادات فنی این موضوع  در حال بررسی است.
وی افزود:  فاز اول پروژه حذف پمپاژ مستقیم خیابان ناصر خسرو، جلال آل احمد و  خاتم الانبیا با وصل خطوطی از  تلمبه خانه مطهری انجام شده  و ما بقی‌ کار  هم در دست اقدام است و این مناطق  سال آینده شاهد  کدورت آب  نخواهند بود یا اینکه کدورت  به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به اقدامات انجام شده در پشت بازار هم اشاره کرد و گفت: بخشی از کار  با وصل خط جدید و تغییر محل آبگیری از تصفیه خانه انجام شده است، این هفته شیر فشار شکن در راستای  مدیریت و کنترل  فشار و حذف کدورت نصب شده است، مابقی کار هم در دست اقدام است.
اکبریان بیان کرد: بررسی و جانمایی حفر چاه جدید شمال شهر خرم‌آباد در راستای حذف کدورت آب هم در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه  اجرای  خط انتقال شمال شهر  از شهرک میلاد انجام شده است.
به گفته وی جانمایی حفر چاه جدید در  منطقه کاکارضا و  اجرای خطوط انتقال و هدایت به سمت مرکز شهر نیز  در مرحله تحقیقات و بررسی فنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به ارتقائ و بهسازی تصفیه خانه آب هم اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقاء و بهسازی تصفیه خانه آب خرم‌‌آباد نصب پمپ رزور منطقه هدفگاه که کمک زیادی می‌کند تا در تابستان در مناطق هدفگاه مانند کوی ارتش، انتهای  ناصر خسرو و جلال قطعی و افت فشار نداشته باشیم انجام شده است.

اکبریان اعتبار مورد نیاز برای حذف و کاهش کدورت خرم‌‌آباد را   ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:   تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای حذف کدورت آب هزینه شده است، جمعیت مناطق تحت پوششی که کدورت آب آنها  حذف شده ۱۰ هزار اشتراک است که حدود ۵ یا ۶ درصدی مشترکین شهر خرم‌آباد را تشکیل می‌دهند.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)