جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

خرید و نصب ۲۸۰ دستگاه کلرزنی جهت سامانه آبرسانی روستایی

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کنترل کیفیت آبفا لرستان بیان کرد:

خرید و نصب ۲۸۰ دستگاه کلرزنی جهت سامانه آبرسانی روستایی

 

 

مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب همایش یک روزه ای با عنوان کنترل کیفیت و بهداشت آب را به حضور همکاران کنترل کیفی امورات تابعه برگزار نمود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان ،علی راستین مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت در خصوص موضوعات مطرح شده در این همایش گفت:موضوعاتی که در این همایش مطرح گردید شامل بازبینی روش آزمون نمونه هاي ميكروبي ،  بازبيني روش نمونه برداري و پايش عملكرد نمونه بردارن،  پايش عملكرد پيمانكاران تعمير و نگهداري در بخش كنترل كيفي، بررسي راهنماي مديريت ايمن سامانه هاي آبرساني و بررسي ثبت نتايج آزمون های کیفی آب در سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی ( LIMS) می باشند.

راستین ازنحوه کلرزنی آب شرب روستاها گفت :در سال ۱۴۰۰ شرکت آب و فاضلاب استان لرستان ۲۸۰ دستگاه کلرزنی را با هزینه ای در حدود ۵/۳ میلیارد تومان خریداری و در سطح سامانه های آبرسانی روستایی نصب نموده است و مطابق استاندارد کلر باقیمانده شبکه توزیع آب بایستی بین ۰.۲ تا ۰.۸ پی پی ام باشد که با استفاده از دوزینگ پمپ های کلرزنی این مقادیر فراهم شده است.

راستین اضافه کرد:شرکت آب و فاضلاب استان لرستان دارای ۲۸ نفر نیرو در بخش کنترل کیفی،  ۴۵ نفر آبدار در بخش سامانه های گندزدایی روستایی و ۱۲ نمونه بردار می باشد که فعالیت های کلرزنی آب شرب، نمونه برداری و آزمایش آب را بصورت مستمر و روزانه  انجام می دهند.

وی گفت:خوشبختانه بر اساس نتایج آزمایشات آب که در ماه بیش از ۱۵۰۰ آزمایش بر روی نمونه های آب در سطح استان انجام می گردد، هیچگونه گزارشی که نشان دهنده آلودگی آب شرب مشترکین باشد دریافت نشده است.

در پایان مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب  این شرکت گفت: در راستای پایش آنلاین پارامترهای کیفی آب این شرکت ۵۰ آنالایزر سنجش کیفی را خریداری و نصب نموده است .

 

 

 

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)