دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

رصد روزانه کیفیت آب استان با آخرین روش های استاندارد ایزو در ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان :

رصد روزانه کیفیت آب استان با آخرین روش های استاندارد ایزو در ایران

 

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان،یاسر اکبریان در این خصوص گفت:شرکت آب و فاضلاب استان لرستان دارای ۱۹ آزمایشگاه پایش کیفیت آب و فاضلاب در سطح استان می باشد و کلیه تجهیزات این آزمایشگاه ها در تواترهای زمانی تعیین شده کالیبره و بروز می گردند ودر آخرین اقدام موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ در بخش باکتریولوژی ،فیزیکی و شیمیایی شده ایم.

 اکبریان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون در بخش شهری و روستایی، تعداد ۳۱۸۳۶۵ آزمون کلرسنجی، ۷۸۶۲ آزمون باکتریولوژی، ۳۹۸۴۳۴ آزمون کدورت سنجی، ۶۲۷۰ آزمون HPC و ۴۲۰ آزمون فیزیکی شیمیایی و فلزات سنگین از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب استان انجام گردید. اکبریان گفت: کلیه آزمون ها دارای مطلوبیت و در محدوده استاندارد می باشند و نتایج در سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی (LIMS) ثبت می گردند.

مدیر عامل آبفای لرستان با تاکید بر این که اخذ استاندارد ۱۷۰۲۵ در سایر آزمایشگاه های استان در دست اقدام می باشد ، خاطرنشان کرد:  نمونه برداری از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب مستمراً توسط افراد نمونه بردار انجام و در آزمایشگاه های سطح استان مورد آزمایش قرار داده می شوند در پایان اضافه می شود که این شرکت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان برنامه گشت بهداشتی مشترک را به منظور اطمینان از ایمنی آب شرب شهروندان و مطلوبیت پارامترهای کیفی آب انجام می دهند

فایل پیوست: 

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)