سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

سیلاب موجب خسارت به تاسیسات آب شهرستان ازنا و الیگودرز شد/مشکل در تامین آب شرب نداریم،برآورد خسارت در دست بررسی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان خبر داد:

سیلاب موجب خسارت به تاسیسات آب شهرستان ازنا و الیگودرز شد/مشکل در تامین آب شرب نداریم،برآورد خسارت در دست بررسی است

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، مدیرعامل این شرکت در اولین ساعات بارندگی در شهرهای ازنا و الیگودرز در محل حادثه حضور یافت.

کرم وند در این خصوص توضیح داد: در اثر بارندگی و رگبارهای بسیار شدید در ارتفاعات مشرف به آبگیر کمندان منجر به سیلاب شد و به دنبال آن دریچه های آبگیر توسط تنه درختان و سنگ کاملا مسدود گردید ،برخی از دریچه ها تخریب و برخی به شدت آسیب دید که به علت رسوب زیاد آبگیر و تصفیه خانه های آب شهرهای ازنا و الیگودرز را  از مدار خارج نمودیم.

کرم وند به اقدامات شرکت آب و فاضلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت:خوشبختانه  با توجه به تجربیات گذشته و با اقدامات پیشگیرانه توانستیم بحران را کنترل نماییم. اقداماتی از جمله پر شدن حجم کلیه مخازن آب ،وارد مدار کردن تمام چاههای جایگزین و اضطراری،تنظیم سیستم هوشمند فشار آب و سایر موارد مهندسی و غیره به شکلی که اجازه قطع آب شرب دو شهرستان را ندادیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با بیان این که در حال حاضر به علت کدورت سرچشمه ها امکان تصفیه آب با حجم بالا امکان پذیر نمی باشد از شهروندان الیگودرز و ازنا درخواست نمود که با مدیریت مصرف آب خود با این شرکت همکاری نمایند تا در زمان کوتاه شرایط به حالت نرمال برگردد.حمید رضا کرم وند خاطر نشان کرد : با هماهنگی و دستورات شخص استاندار و مسئولین شهرستان ،مدیریت بحران در مورد این حادثه همراه بود و بلافاطه شاهد حضور دستگاههای اجرایی  به منظور مشارکت در رفع مشکل در محل حادثه بودیم.

وی در پایان درخصوص میزان خسارت اظهار داشتند همکاران در حال بررسی و برآورد دقیق خسارات وارده به تاسیسات هستند که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب همچنین از پیگیری های شخص وزیر و مدیر عامل شرکت آبفا کشور بابت وضعیت حادثه ابراز تشکر نمودند.

 

 

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)