يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

شتاب آبرسانی در روستاهای لرستان درقالب جهادآبرسانی

مدیر عامل شرکت آبفااستان خبرداد:

شتاب آبرسانی در روستاهای لرستان درقالب جهادآبرسانی

 

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب لرستان ،مدیر عامل این شرکت در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای محروم استان لرستان گفت: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند و پیش بینی می شود که تا پایان دولت سیزدهم به ۱۲۵ روستای استان لرستان آبرسانی شود.

یاسر اکبریان گفت:با انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  و با همکاری بسیج سپاه پاسداران در استان برای آبرسانی به۱۲۵ روستای دارای تنش آبی وبا اعتباری بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان شروع شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت پروژه داشته ایم.

اکبریان اضافه کرد:در حال حاضر عملیات آبرسانی به  ۲۴ روستا ی شناسایی شده انجام شده و به زودی به بهره برداری و افتتاح خواهد شد.همچنین پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری در حدود ۷۰ درصد پروژه به مرحله بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان از مشارکت خیرین آبرسانی خبر داد و گفت:

در ایران آب علاوه براین که امری حیاتی است مقدس و ارزشمند شمرده می شود بر همین اساس خیرین در این زمینه ورود داشته و با مشارکت آنها پروژه ها و طرح خای آبرسانی به روستاها به خوبی پیش می رود.

وی گفت: در این راستا در روستاهای شهرستان بروجرد،دلفان،کوهدشت،پلدختر،الیگودرز و شول آباد از ظرفیت حمایت خیرین آبرسان تاکنون از ۱۶ روستا محرومیت زدایی شده است.

در پایان اضافه می شود که به دنبال طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان لرستان حفر ۱۰ حلقه چاه آب،اجرای ۳۴۳ کیلومتر خط انتقال آب، اجرای ۱۹۴ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب،احداث ۶۲ باب مخزن آب با ظرفیت ۱۷۱۷۰ مترمکعب و احداث ۲۳ ایستگاه پمپاژ در برنامه کاری شرکت آب و فاضلاب استان لرستان می باشد.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)