يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

شروع عملیات شستشو و پاکسازی مخازن آب روستاهای الیگودرز

شروع عملیات شستشو و پاکسازی مخازن آب روستاهای الیگودرز

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، مدیر امور آب و فاضلاب الیگودرز با اعلام این خبر افزود:پاکسازی و شستشوی مخازن آب چند روستای الیگودرز شامل:دره حیدر،کندر،موشله و محمود آباد شهاب سنجه و شهرک سور انجام گرفت.

علی اکبر طونی گفت:جهت ارتقا بهداشت و سلامت عمومی افراد جامعه لازم است که حداقل سالی یکبار کلیه مخازن آب شستشو ،گندزدایی و پاکسازی شود.

وی گفت: در این راستا تعداد ۶  باب مخزن با ظرفیتی بیش از ۳هزار مترمکعب در چند روستای الیگودرز شستشو داده شد.

طونی گفت:جمعیت تحت پوشش این روستا ها بیش از ۱۲۰۰ خانوار است.

مدیر امور آب و فاضلاب الیگودرز اضافه کرد:همچنین با عملیات شناسایی و پایش انشعابات غیر مجاز روستاهای برن آباد  و کندر الیگودرز با جمع آوری چندین فقره انشعاب موازی به افراد خاطی اخطار داده شده و درصورت تکرار و نصب مجدد انشعاب غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

طونی اضافه کرد:بیشترین انشعابات غیر مجاز جهت آبیاری مزارع کشاورزی و باغات استفاده شده که منجر به افت شدید آب روستا شده بود.این در حالی است که روستای برن آباد ۱۵۰ اشتراک و روستای کندر دارای ۲۰۰ اشتراک آب است.

لازم به ذکر است که با نزدیک شدن به فصل گرما و مصرف بالای آب توسط شهروندان استفاده از انشعابات غیر مجاز معضلی است که بر نحوه خدمات دهی شرکت آب و فاضلاب به شهروندان شهر و روستا تاثیر  منفی خواهد گذاشت.

یادآوری می شود که شهروندان شهر و روستای استان لرستان موظفند که در صورت مشاهده استفاده برخی از افراد سودجو از شبکه آب با سامانه شبانه روزی ۱۲۲ تماس گرفته تا مانع از ضایع شده حقوق سایرین شوند.

 

 

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)