دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

شناسایی ۵۳۵انشعاب آب غیرمجاز درسه ماه گذشته

مدیرامور آبفا شهرستان چگنی خبرداد:

شناسایی ۵۳۵انشعاب آب غیرمجاز درسه ماه گذشته

 

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب لرستان  ،مدیرامورآبفا چگنی از انجام گشت های  رصد وپایش مستمر و شناسایی ۵۳۵انشعاب آب  غیرمجاز درسه ماه گذشته خبر داد.

فرزاد قلاوندی اظهار کرد:استفاده از انشعاب آب غیر مجازعلاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات شرکت آبفای استان شده است،مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

قلاوندی خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز شامل انشعاب‌ گیری غیرقانونی از خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن و حتی انشعاب گیری بدون اطلاع از انشعاب مجاز، دست کاری و تخریب کنتور (به عنوان ابزار سنجش و اندازه‌گیری مصرف)، هدایت آب تاسیسات برای مصارف دیگر، برداشت غیرمجاز از خروجی علمک آبرسانی و شیرهای برداشت عمومی است. در این راستا با پیگیر وتلاش تمامی همکاران طی پایش های به عمل آمده تعداد ۵۳۵ فقره انشعاب غیرمجازدر سطح شهرستان شناسایی شده است که از این تعداد    ۹۹  فقره مجاز و   ۱۴۶  فقره قطع و ۲۹۰ مورد در روند پیگیری حقوقی قرار دارند که با اقدامات صورت گرفته شاهد بهبود روند خدمت رسانی و افزایش وصول مطالبات در سطح شهرستان هستیم.

وی تاکید کرد: طبق قانون و دستورالعمل‌های  وزارت نیرو استفاده کنندگان از انشعاب غیر مجاز آب به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌شوند و از مردم شریف خواست هرگونه تخلف در مصرف آب و انشعاب غیرمجاز، با شماره تماس ۱۲۲، به اطلاع این شرکت آبفا استان لرستان برسانند تا مأموران مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)