يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

عملیات اجرای شبکه فاضلاب پیشرفته در ۹ شهر لرستان در دست انجام است

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان عنوان کرد:

عملیات اجرای شبکه فاضلاب پیشرفته در ۹ شهر لرستان در دست انجام است

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: عملیات احداث شبکه فاضلاب پیشرفته در ۹ شهر لرستان در دست انجام است و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﮐﻠﯽ ﻃﺮح ﺗﺎﺳﯿﺴﺎت ﻓﺎﺿﻼب این ﺷﻬﺮﻫﺎ در مجموع حدود ۵۶ درصد است.
یاسر اکبریان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر عملیات احداث شبکه فاضلاب پیشرفته در شهرهای سلسله، دلفان، خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، دورود، ازنا، پلدختر و الیگودرز در دست انجام است. 
وی افزود: طول شبکه جمع آوری فاضلاب پیشرفته این شهرها ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که تاکنون یکهزار و ۱۵۰ کیلومتر آن انجام شده و پیشرفت کلی شبکه این شهرها ۵۰ درصد است.
اکبریان با تاکید بر اینکه از مهمترین ضرورت تاسیس تصفیه خانه های فاضلاب استان، حفظ کیفیت آب پشت سدهای مهم کشور است عنوان کرد: در حال حاضر چهار شهر خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و پلدختر دارای تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت کل ۱۲۷ هزار ۵۰۰ متر مکعب در هر روز هستند. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: همچنین عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب در پنج شهر ازنا، دورود، کوهدشت، نورآباد و الشتر با ظرفیت کل ۷۳ هزار متر مکعب  در روز با پیشرفت کلی ۶۵ درصد نیز در دست انجام است.
اکبریان بیان کرد: برای تکمیل شبکه فاضلاب پیشرفته این ۹ شهر و تکمیل تصفیه خانه های در دست احداث پنج شهر استان درمجموع ۷۵ هزار میلیارد ریال نیاز است.
وی ادامه داد: همچنین مطالعات توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی مرحله اول ۱۴ شهر دیگر استان انجام شده اما به دلیل عدم وجود ردیف اعتباری ادامه انجام مطالعات مرحله دوم آن ها امکانپذیر نمی باشد.
اکبریان تصریح کرد: تکمیل تاسیسات فاضلاب پنج روستای گندمینه الیگودرز، کفراج نورآباد، چغابدارو سیاهکل دورود، بدرآباد علیا و ده محسن خرم آباد نیز در حال اجرا است اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی حدود ۲۰ سال تاکنون طول کشیده و درمجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل آبفای لرستان یادآور شد: تاسیس فاضلاب شهر چمن سلطان الیگودرز و روستای دربند ازنا نیز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و از طریق اعتبارات بانک توسعه اسلامی در حال اجرا بوده و دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
اکبریان ادامه داد: مطالعات مرحله اول ۴۰ روستا نیز انجام شده است و به دلیل گذشت زمان نیاز به بازنگری مجدد دارند و سایر روستاهای استان نیز فاقد مطالعات فاضلاب هستند.
۲۹۰ هزار و ۱۳۴ فقره اشتراک فاضلاب در استان لرستان وجود دارد و شاخص بهره مندی فاضلاب در این استان ۶۰ درصد است.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)