دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

فروش ۴۰۰۰ انشعاب در ۴ ماهه نخست سال جاری در لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان:

فروش ۴۰۰۰ انشعاب در ۴ ماهه نخست سال جاری در لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از اجرای ۳۱ کیلومتر لوله‌گذاری و توسعه شبکه آب، حدود ۸ کیلومتر لوله‌گذاری و ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ۴۰۰۰ فروش انشعاب در ۴ ماهه نخست سال جاری در این شرکت خبر داد.

یاسر اکبریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهار ماه اول سال جاری ۳۱ کیلومتر لوله‌گذاری و توسعه شبکه آب شهری و نزدیک به هشت کیلومتر لوله‌گذاری و ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب به همراه ۴هزار فروش انشعاب انجام شده است.

وی میزان حجم فاضلاب تصفیه شده در چهار تصفیه خانه فعال فاضلاب لرستان را طی سه ماهه، ۱۲.۵  میلیون مترمکعب برآورد کرد.

مدیرعامل آبفا لرستان افزود: پنج تصفیه خانه در حال ساخت استان نیز در سه ماهه نخست امسال در بخش ساختمانی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

اکبریان در خصوص طرح هدایت فاضلاب شهر دورود، تصریح کرد: این طرح اکنون دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی بیان کرد: با اجرای آن، انتقال فاضلاب شهر دورود از طریق لوله‌گذاری و چندین ایستگاه پمپاژ و گذر از بستر تیره رود از شهر خارج خواهد شد که ظرف روزهای آتی با حضور مسئولان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه فنی و مهندسی به مقوله خدمات آب و فاضلاب مشترکان دارد، افزود: این نگاه در استان نیز در راستای توسعه این خدمات به خصوص به مردم مناطق محروم بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا با انعقاد یک تفاهم نامه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی قرار است ظرف مدت سه سال در قالب جهاد آبرسانی به مناطق محروم، ۱۲۵ روستای لرستان با اعتباری بالغ بر ۴۲۵  میلیارد تومان از آب بهداشتی سالم بهره‌مند شوند.

اکبریان گفت: در حال حاضر این طرح در مجموع دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در مقایسه با سایر استان ها در این خصوص در جایگاه مطلوبی قرار داریم

وی با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم باید روستاهای مذکور لرستان از آب شرب بهداشتی سالم بهره‌مند شوند، بیان کرد: طبق برنامه زمان بندی، در هفته دولت و دهه مبارک فجر حدود ۷۰ روستا از این مجموع از آب بهداشتی سالم بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: ۴۵۰ هزار اشتراک شهری و ۱۵۰ هزار اشتراک آب روستایی و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب در لرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان وجود دارد.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)