دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان از کیفیت مطلوب آب شرب استان خبر داد

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان از کیفیت مطلوب آب شرب استان خبر داد

 

 

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان،مدیر عامل این شرکت در خصوص وضعیت بهداشتی آب استان گفت: پايش وضعيت منابع آب شرب شهروندان از طريق نمونه ‌برداري و آناليزهاي فيزيكي، شيميايي و ميكروبي از منابع آب چشمه و چاه، مخزن و شبكه توزيع در سالي كه گذشت در اولويت خدمات اين امور قرار داشت.

اکبریان  اظهاركرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲تاکنون  در بخش شهری تعداد ۶۲۴ آزمون باکتریولوژی ، ۱۴۱۱۶ آزمون کلرسنجی، ۱۲۸۶۵  آزمون کدورت سنجی و ۶۳۰ آزمون HPC توسط آزمایشگاه های سطح استان انجام گرديد.همچنین در در بخش روستاها تعداد ۴۳۵۶ آزمون باکتریولوژی ، ۱۷۲۲۱۱ آزمون کلرسنجی، ۲۱۰۶۵۲ آزمون کدورت سنجی و ۳۵۱۳ آزمون HPC توسط آزمایشگاه های سطح استان انجام گرديد.اضافه می شود که ۱۵۰۰ پارامتر شیمیایی و  ۶۰۰ پارامتر فلزات سنگین بر روی آب تولیدی شهر و روستا انجام شده است.

اکبریان اهمیت شستشوی مخازن را از موارد مهم بهداشت آب شمرد و گفت: بر اساس نتايج حاصل از طرح پايش، تعداد ۵۵ باب مخزن آب  مورد شستشو و گندزدايي قرارگرفت .

اکبریان با بیان اینکه تامین پایدار آب شرب سالم و بهداشتی یکی از رسالت های فعالان صنعت آبفا به شمار می آید گفت: مسلم است که فعالان صنعت آبفا با همکاری و تعامل با دستگاه های ذیصلاح مانند مراکز بهداشت استان، تمام شاخصهای کیفی آب شرب را رعایت می کنند و آب شرب سالم و بهداشتی با رعایت تمام استانداردهای لازم در اختیار مردم در شهرها و روستاها قرار می گیرد.

وی به کیفیت مطلوب و استاندارد  آب شرب تولید شده در استان اشاره کرد و گفت: مردم در تمام اقصی نقاط استان اعم از شهرها و روستاها مطمئن باشند علاوه بر نظارت مستمر دستگاه های نظارتی برکیفیت آب شرب در استان، آبفای لرستان با داشتن ۱۹ آزمایشگاه در سطح استان به طور مستمر و مدوام کیفیت آب شرب منابع، مخازن و شبکه های توزیع را مورد بررسی و نظارت قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ آزمایشگاه آب در استان دارای گواهی نامه ۱۷۰۲۵ است افزود: آبفای استان لرستان با داشتن بهترین تجهیزات و برخورداری از نیروهای متخصص توانست فرایند کنترل و پایش کیفی آب و فاضلاب را به خوبی انجام دهد که این امر در نهایت منجر به دریافت و تمدید گواهی نامه ۱۷۰۲۵ از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور شد.

 

 

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)