سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان: مدیریت مصرف حداقل ۲۰ درصد می تواند از بروز افت فشار جلوگیری کند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان: مدیریت مصرف حداقل ۲۰ درصد می تواند از بروز افت فشار جلوگیری کند

 

 

به گزارش  خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان مدیر عامل این شرکت با اشاره به افزایش مصرف آب در در دو ماه اول سال جاری و گرم شدن هوا تنها راه برون رفت از بحران کم آبی را در ماههای آینده مدیریت مصرف و تقاضا دانست.

حمید رضا کرم وند ضمن تشریح وضعیت منابع آب و روند آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بر لزوم مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب تاکید و با اشاره به وضعیت منابع آب استان گفت: میزان بارش در لرستان نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است. با توجه به این خشکسالی بایستی مدیران استان برای مدیریت منابع آبی در تابستان و پاییز سال جاری تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی ادامه داد:مصرف سرانه آب  خانگی در شبانه روز در دنیا معادل ۱۳۰ تا ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است در حالی که در استان لرستان میانگین مصرف ۱۷۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان گفت :در حال حاضر آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش این شرکت از ۴۴۱ حلقه چاه و ۱۶۸ چشمه و قنات تامین می شودبا توجه به این که در سال گذشته شاهد کاهش شدید نزولات آسمانی در لرستان بوده ایم که منجر به افت شدید سطح منابع آبی استان شده است.

وی افزود:برای خروج از این بحران از کلیه شهروندان شهری و روستایی درخواست داریم که با رعایت الگوی مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب این شرکت رایاری دهند همچنین در صورت مشاهده شکستگی لوله  آب حتما با سامانه ۱۲۲ تماس گرفته تا مانع از هدر رفت آب شوند.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)