يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

مشترکین کم‌مصرف آب در لرستان پاداش می‌گیرند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان:

مشترکین کم‌مصرف آب در لرستان پاداش می‌گیرند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان گفت: خانواده‌هایی که در یک بازه زمانی ۴۵ روزه حدود ۲۰ مترمکعب آب شرب مصرف کنند و در سطح الگوی مصرف استاندارد قرار بگیرند، مشمول بسته‌های تشویقی می‌شوند.

یاسر اکبریان  در جمع خبرنگاران با اشاره به تقدیر از مشترکین کم‌مصرف و خوش‌حساب در سطح استان، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان لرستان در راستای ترغیب مردم به مصرف بهینه آب و پرداخت به‌موقع قبوض آب‌بها، بسته‌های تشویقی و برنامه‌هایی در نظر گرفته است.

وی افزود: براساس این برنامه، خانواده‌هایی که در یک بازه زمانی ۴۵ روزه حدود ۲۰ مترمکعب آب شرب مصرف کنند در سطح الگوی مصرف استاندارد قرار می‌گیرند و مشمول بسته‌های تشویقی خواهند شد؛ همچنین خانواده‌هایی که قبض‌های خود را به موقع پرداخت کنند در بازه‌های زمانی ۲ ماهه شناسایی و مورد تشویق قرار می‌گیرند و  پاداش و هدایایی به آنها اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با بیان اینکه ۵۴ درصد از مشترکین ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، افزود: ۴۰ درصد مشترکین، دو برابر الگوی مصرف و شش درصد، بیش از دو برابر الگوی مصرف آب شرب استفاده می‌کنند که بنا داریم با استفاده از اقدامات فرهنگی - آموزشی و اعمال تعرفه‌ها این شش درصد را هم به سمت مصرف مناسب هدایت کنیم.

اکبریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰۴ هزار مشترک آب شهری و ۲۸۵ هزار مشترک فاضلاب شهری، تحت پوشش خدمات شرکت آبفا هستند همچنین در سه ماهه نخست امسال، حدود سه هزار انشعاب غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده که از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده این موارد از طریق سامانه ۱۲۲ به ما اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: البته برای مشترکینی که داوطلبانه استفاده غیرمجاز خود را اعلام کنند حتماً در بحث جریمه‌ها تخفیف‌هایی اعمال می‌شود اما اگر مشترکین غیرمجاز توسط همکاران ما شناسایی شوند با همکاری دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد شد؛ به هر حال شرکت آبفا برنامه‌هایی برای رصد و پایش در سطح استان در نظر گرفته و تلاش می‌کند تا از همه ظرفیت‌ها برای تامین آب شرب و ارائه خدمات مطلوب به مردم استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان بیان کرد: از مردم انتظار داریم که در فصل گرما از آب آشامیدنی فقط برای مصارف شرب و بهداشتی استفاده کنند کمااینکه گاها مشاهده شده که از آب شرب برای آبیاری مزارع و باغات کشاورزی و یا موارد غیرضروری مثل کارواش استفاده می‌‌شود که این کار به شبکه آب فشار وارد کرده و در برخی مناطق سبب افت فشار و ایجاد مشکل برای مشترکین می‌شود.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)