يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

مصرف روزانه نزدیک به ۵۰۰هزار مترمکعب آب تولیدی در استان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان خبر داد:

مصرف روزانه نزدیک به ۵۰۰هزار مترمکعب آب تولیدی در استان

 

 

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان،مدیر عامل این شرکت با اشاره به افزایش دما و افزایش مصرف آب گفت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۳۵۰ هزار مترمکعب آب  از ۱۹۲ منبع آبی در روز در ناحیه شهری و  ۱۳۴ هزار مترمکعب آب از ۶۳۳ منبع تامین آب جهت مصرف در روستا تولید می شود که پیش بینی می شود با افزایش دما میزان مصرف آب هم افزایش یابد.

اکبریان در خصوص کنترل فشار آب در شبکه گفت:امروزه با کمک سامانه تله متری در حال پایش خطوط انتقال ، شبکه توزیع و نگهداری این شبکه در حالت پایداری هستیم وتلاشمان این است که در هیچ کجای استان مشکل افت فشار و یا قطعی نداشته باشیم، اما این موضوع به عوامل مختلفی همچون دمای هوا بستگی دارد و از هم استانی های عزیز خواهشمندیم با مدیریت مصرف در کنار خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب استان لرستان باشند.

یاسر اکبریان اضافه کرد:یکی از معضلاتی که برسر راه نحوه خدمات رسانی این شرکت است استفاده بعضی از افراد سودجو از انشعابات غیر مجاز است.این افراد علاوه بر این که به سیستم شبکه آبرسانی شهر و روستا صدمه وارد کرده ،حقوق سایر ین را ضایع می کنند.همچنین مشاهده شده که در برخی از روستاها از آب شرب جهت آبیاری مزارع،باغ و دامداری استفاده می کنند .

وی ادامه داد:در صورت مشاهده افراد مذکورعلاوه بر جریمه نقدی فرد خاطی به مراجعه قضایی معرفی خواهد شد.

در پایان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان خاطر نشان کرد که  در صورت رعایت  مشترکین و کاهش بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر از مصارف غیر ضروری از تابستان امسال به سلامت  عبور خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر حدود ۶۰۴ هزار مشترک آب در استان وجود دارد و سرانه مصرف برای هر نفر در استان ۲۰۰ لیتر در شبانه روز می باشد.همچنین در مجموع بیش از ۴۵ درصد از مشترکین در استان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)