يكشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

مطلوب بودن شاخص‌های بهداشت آب در لرستان

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان عنوان کرد؛

مطلوب بودن شاخص‌های بهداشت آب در لرستان

 

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: طبق شاخص‌های بهداشت آب در سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی استان در سال ۱۴۰۲ مطابق با راهنمایی مدیریت ایمن سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی و از منظر وزارت بهداشت در سطح عالی قرار گرفت.

 یاسر اکبریان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد:  طبق  شاخص‌های بهداشت آب ( آزمایشات کلر باقیمانده، کدورت و میکروبی) در سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی استان در سال ۱۴۰۲ مطابق با راهنمایی مدیریت ایمن سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی و از منظر وزارت بهداشت در سطح عالی قرار گرفت.

  وی بیان کرد:  شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با بیش از ۵۰۰ سامانه گندزدایی در بخش شهری و روستایی و تامین سالانه بیش از ۱۴۰۰ تن ماده گندزدایی آب ژاول و ۶ تن ماده گندزدای پرکلرین ، به صورت مستمر سلامت آب شرب شهروندان را مورد پایش قرار می‌دهد. 
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان  با اشاره به اینکه  ۲۳ آزمایشگاه سنجش کیفیت در سطح استان داریم، گفت:  سال ۱۴۰۲ حدود ۷۵۹ هزار و ۹۰۶ آزمون کلرسنجی، ۹۵۶ هزار و ۵۷۷  آزمون کدورت سنجی و ۲۲ هزار و ۶۸۸  آزمون باکتریولوژی را در سطح آزمایشگاه‌ها انجام شده است. 
 
اکبریان  خاطر نشان کرد: در کنار برنامه‌های پایش کیفیت ، این شرکت با اجرای راهنمای مدیریت ایمن سامانه‌های آبرسانی، پیاده سازی و استقرار برنامه ایمنی آب، برگزاری مستمر جلسات برنامه ایمنی آب در سطح استان ، انجام گشت و بازرسی‌های بهداشتی مشترک فی مابین مراکز بهداشت و آبفا توانسته است شاخص های بهداشت آب را در سطح سامانه های آبرسانی شهری و روستایی تحت پوشش خود حفظ و ارتقاء دهد.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)