جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب لرستان از وضعیت شبکه فاضلاب شهر خرم آبادخبر داد

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب لرستان از وضعیت شبکه فاضلاب شهر خرم آبادخبر داد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان ، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت:تصفیه خانه فاضلاب شهر خرم آباد۱۰۰ درصد جمعیت ۴۲۰ هزار نفری این شهر را تحت پوشش قرار می دهد شهر خرم آباد ۱۳۷ هزار مشترک فاضلاب دارد.

بهمن شمشیری گفت:شبکه های جمع آوری فاضلاب شهر خرم آباد در حدود ۷۰۰ کیلومتر بوده که تقریبا نیمی از آن به صورت سنتی و نیم دیگر به صورت جدید (مدرن) می باشد.

وی درخصوص معضلات شبکه فاضلاب در فصول بارندگی گفت:یکی از معضلات شبه فاضلاب در فصل زمستان ورود آب باران به شبکه فاضلاب است.فاضلاب در سطح شهر خرم آباد جمع آوری شده و توسط خط انتقال به سمت تصفیه خانه هدایت می شوند که اگر به صورت اصولی اجرا نشده و مانع ورود آب های سطحی به شبکه نشویم در مواقع بارندگی با پس زدگی فاضلاب و رها شدن فاضلاب به معابر و منازل خواهد شد .

ما هر سال این معضل را این معضل را داریم آب باران آب تمیزی است وقتی با فاضلاب مخلوط می شود فاضلاب رقیق با حجم زیاد ایجاد می شود که با ورود به تصفیه خانه  فاضلاب باعث به هم زدن فرآیند تصفیه فاضلاب می شود.

وی اضافه کرد:همچنین یکی دیگر از معضلات مسدود شدن شبکه های فاضلاب ریختن مواد زائد از جمله :قوطی نوشابه، البسه کهنه ،نخاله های ساختمانی و...به داخل منهول ها(آدم روها) است که موجب انسداد شبکه و پس زدگی فاضلاب می شود.

شمشیری در خصوص رفع این معضل گفت: باید فرهنگ سازی شود و  با مشارکت مردم و شهرداری نسبت به جداسازی آب پشت بام و سطوح باران گیر اقدام گردد همین طور شهرداری نسبت به احداث آبروهای لازم در معابر اقدام نماید.

 

شمشیری گفت:یکی دیگر از معضلات به سرقت رفتن و جابه جا کردن درب دریچه های منهول توسط افراد است که علاوه بر خطر جانی و سقوط افراد بخصوص کودکان به داخل فاضلاب منجر به خسارت به خودروها می شود. البته شرکت آب و فاضلاب بعد از گزارش شهروندان به سامانه ۱۲۲ به طور سریع اقدام به جایگزینی آنها می نماید.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این شرکت گفت:شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را دارد تا خدمات مناسبی برای شهروندان ارائه نماید.به همین دلیل از شهروندان محترم تقاضا داریم با مشاهده هرگونه شکستگی لوله آب و یا فاضلاب ،پس زدگی فاضلاب،عدم وجود دریچه های منهول و...به سامانه شبانه روزی ۱۲۲ گزارش دهند.  

 

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)