يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

معاون مرکز جهادآبرسانی وزارت نیرو در جلسه با استاندار لرستان از پیشرفت مطلوب جهاد آبرسانی در استان خبر داد

معاون مرکز جهادآبرسانی وزارت نیرو در جلسه با استاندار لرستان از پیشرفت مطلوب جهاد آبرسانی در استان خبر داد

 

 

مهدی خان احمدی، معاون مرکز جهادآبرسانی وزارت نیرو روز گذشته در جلسه جهاد آبرسانی در استانداری لرستان گفت: در سال ۱۴۰۰ ،  جهاد آبرسانی را که کار بزرگی است و بعد از انقلاب، پروژه ای با این وسعت نداشتیم، آغاز کردیم و قرار بود در فاز اول ۷ هزار و ۱۳۸ روستا آبرسانی شوند که حدود ۲ هزار روستا اضافه شده است و طبق دستور وزیر، به ۱۶ هزار روستا رسیده است که باید جهاد آبرسانی در آنجا انجام شود.

وی با بیان اینکه وضعیت پروژه جهاد آبرسانی در لرستان نسبت به کشور شرایط بهتری دارد،گفت: پیشرفت ۶۱ درصدی آن نشان می دهد که طبق برنامه پیش رفته است علی رغم اینکه بحث مالی، پروژه مطابق برنامه نبوده است و روزهای آینده خبرهای خوبی از لحاظ تامین مالی پروژه خواهیم داشت.

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو به مدیریت تولید، توزیع و مصرف اشاره کرد و افزود: بحث مصرف، نیازمند کمک فرمانداران، بخشداران و دهیاران است و بق وظایفی که برای وزارت نیرو تعریف شده است، وظیفه وزارت نیرو تامین آب شرب و احشام و باغبانی به میزان نرمال است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات طبق برآوردهایی که داریم می بینیم روستایی که آبرسانی شده دچار تنش شده است و به هدفی که پیش بینی کرده ایم نرسیدیم و علت هم این بوده  که میزان احشام و باغبانی در آن روستا بیش از حد نرمال بوده است لذا لازم است فرمانداران، بخشداران و دهیاران توجیه شوند و در این راستا همکاری لازم داشته باشند.

خان محمدی با بیان اینکه پروژه های استان لرستان برخلاف برخی از استان ها تقریبا فعال هستند گفت: پروژه ها را قبل از افتتاح، به بهره برداری برسانید که مردم زودتر از این خدمات بهره ببرند.

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو به واگذاری انشعاب است که بین مجموعه های استانداری، بسیج سازندگی و آب و فاضلاب است اشاره و خاطرنشان کرد: بایستی قبل از شروع پروژه با مردم، حل و فصل کنید،  هزینه های نگهداشت و بهره‌برداری نیز بایستی حتما مد نظر قرار بگیرد.

 

وی در خصوص اثربخشی پروژه ها اظهار کرد: در تمام شهرستان ها بجز ازنا، پروژه ها در حال اجرا هستند که لازم است بحث اثربخشی، احصا و مشخص شود خدماتی که مجموعه سپاه و آبفا ارائه می دهند خروجی دارد یا نه.

 

خان محمدی گفت: ما در کشور ظرفیت های خیلی خوبی داریم، در اوایل دولت سیزدهم،  کارهای نو و مهمی از جمله استفاده از ظرفیت خیرین را آغاز کردیم و تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان از ظرفیت خیرین استفاده کرده ایم.

 

وی ادامه داد: به آغاز تخصصی سازی گروه های جهادی در کشور اشاره کرد و گفت: این گروه ها می توانند بازوی قوی برای دستگاه های اجرایی باشند و در همین راستا، سایتی را در استان اصفهان برای آموزش این نیروها طراحی کردیم که اگر نتیجه بخش باشد می تواند اقدام خوبی باشد.

 

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو به استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در کشور نیز اشاره و بیان کرد: همایش فن بازار صنعت برق با حضور شرکت های دانش بنیان برگزار شد که طبق نیازهایی که ما اعلام کردیم ورود پیدا کردند و خیلی از مسائل ما را حل کردند که این هم جزو ظرفیت هایی است که می توان از آن استفاده کرد.

وی برتکمیل و اجرای پروژه ها با توجه به نیاز و در جاهایی که مشکل وجود دارد تاکید کرد و افزود: دو سال پیش طی نامه ابلاغ شده، استانداران متولی و راهبر اصلی این طرح معرفی شدند که استاندار لرستان این اهتمام را داشته و حمایت کرده است که جا دارد از وی تشکر کنم

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)