شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پیشرفت کلی طرح شبکه جمع آوری فاضلاب بشکل پیشرفته در استان ۵۰ درصد می باشد

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان عنوان کرد؛

پیشرفت کلی طرح شبکه جمع آوری فاضلاب بشکل پیشرفته در استان ۵۰ درصد می باشد

 

 

 

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان  گفت :برای تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه خانه‌های فاضلاب ۷ هزار میلیارد تومان نیاز است.

یاسر اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  با اشاره به احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ۹ شهر استان، عنوان کرد: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب پیشرفته درحال احداث طبق طرح مطالعاتی ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که تاکنون یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر آن احداث شده است.

وی پیشرفت فیزیکی شبکه جمع آوری خرم‌‌آباد را ۴۴ درصد، بروجرد ۴۰، الیگودرز ۸۰ و پل‌دختر را ۹۵ عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه جمع آوری ازنا ۵۱ درصد، دورود ۵۲، کوهدشت ۴۰، نورآباد ۸۹ و الشتر ۹۱ درصد است.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان پیشرفت کلی شبکه جمع‌آوری فاضلاب در استان ۵۰ درصد است.

اکبریان با اشاره به اینکه ۴ شهر خرم‌آباد، بروجرد الیگودرز و پل‌دختر دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند، گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرهای ازنا، دورود، کوهدشت، نورآباد و الشتر نیز با پیشرفت ساختمانی ۶۵ درصدی درحال ساخت است.

به گفته وی اعتبار لازم برای ساخت این ۵ تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با پیگیری استاندار ،شرکت مهندسی   آبفا کشور  و وزارت نیرو از طریق ماده ۵۶ تسهیلات خوبی برای ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تخصیص داده شده ، همچنان در حال رایزنی برای تخصیص اعتبار مورد نیاز تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از کانال‌های مالی  دیگر هم هستیم.

اکبریان در خصوص شاخص بهره مندی جمعیت شهری در بخش فاضلاب گفت : با تلاش های انجام گرفته توسط همکاران این حوزه تا کنون بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهری از خدمات دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب بهره مند شده اند که با برنامه ریزی انجام گرفته امیدواریم این شاخص را در استان با بهره برداری از تصفیه خانه های در حال ساخت افزایش دهیم

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)