شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح جهاد آبرسانی در لرستان

مدیرعامل شرکت آبفالرستان عنوان کرد ؛

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح جهاد آبرسانی در لرستان

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای مناطق محروم این استان که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجرا است، ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد..
یاسر اکبریان در گفت و گو با خبرنگار ان اظهار کرد: طبق برنامه ارایه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد که در این راستا طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم در ابتدای دولت سیزدهم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) آغاز شد.
وی افزود: ابتدای اجرای این طرح بنا بود ۱۲۵ روستای محروم استان از طریق جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند که با پیگیری های صورت گرفته مسوولان استان این تعداددر حال افزایش است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان یادآور شد: حدود سه هزار روستا در استان لرستان وجود دارد که تنها یک هزار و ۶۰۰ روستا از این مجموع تحت پوشش خدمات شرکت قرار دارند.
اکبریان تصریح کرد: طی یک بازه زمانی سه ساله با تامین چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار روستاهای محروم و فاقد آب شرب سالم استان با جمعیتی بالغ بر ۳۴ هزار نفر، تحت پوشش خدمات شرکت قرار می گیرند.
وی در خصوص عملیات اجرایی طرح تاکید کرد: تاکنون ۵۳۵ هزار و ۹۲۷ متر حجم لوله گذاری این طرح بوده که شامل شبکه توزیع و خطوط انتقال است و همچنین ایجاد ۱۱ ایستگاه پمپاژ ابلاغ شده که تاکنون ۶ ایستگاه از این مجموع احداث شده است.
اکبریان اضافه کرد: همچنین تامین آب طرح از طریق حفر ۱۰ حلقه چاه آبرفتی، آهکی و دستی و بهسازی ۲ دهنه چشمه خواهد بود که تاکنون هشت حلقه چاه حفر و ۶۲ باب مخزن بتنی هم نیاز است که تاکنون ۱۷ باب از این مخازن با حجم چهار هزار و ۶۰۰ مترمکعب اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: تاکنون تعداد ۲۰ روستا از آب آشامیدنی سالم بهره مند شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد روستاهای برخوردار از آب سالم این طرح به ۵۶ روستا افزایش یابد
لازم به ذکر است در ابتدای دولت سیزدهم تفاهم نامه ای در سطح وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد که مطابق این تفاهم نامه باید ظرف مدت ۳۰ ماه، تعداد ۱۰ هزار روستای محروم کشور از آب سالم و لوله کشی برخوردار شوند که سهم روستاهای لرستان در مرحله اول این طرح ۱۲۵ روستا می باشد

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)