دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

۴٢ درصد مشترکین آب در لرستان کم مصرف هستند

۴٢ درصد مشترکین آب در لرستان کم مصرف هستند

معاون شرکت آبفا لرستان با اشاره به اینکه ۴۲ درصد از مشترکین استان جزو مشترکین کم مصرف هستند، گفت: یکی از مهمترین چالش‌های ما انشعاب‌های غیر مجاز است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان، نادر بهرامی با اشاره به اینکه ۴۲ درصد از مشترکین آب استان جزو مشترکین کم مصرف هستند، عنوان کرد: یکی از مهمترین چالش‌های ما انشعاب‌های غیر مجاز است که می‌توان گفت غارت آب است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۸ هزار انشعاب را مجاز کردیم، امسال هم پیش بینی می‌شود بین ١٠ تا دوازده هزار انشعاب را مجاز کنیم که رقم بالایی است.

معاون مشترکین شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه انشعاب‌های غیر مجاز بیشتر در حاشیه شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: متاسفانه قانون دست ما را بسته است، چون از یک طرف نمی‌توانیم انشعاب را در این مناطق واگذار کنیم، از طرفی هم انشعاب‌های غیر مجاز غارت آب است.

بهرامی در خصوص آبیاری فضای سبز نیز توضیح داد: ۸۷۰ اشتراک فضای سبز داریم که ۱۹۰ هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهند، بهای آب مصرفی در فضای سبز تجاری نیست.

وی بیان کرد: بیشتر فضای سبز کنتور ندارند، اما ما با کنتور گذاری میانگین آب مصرفی را در فضای سبز محاسبه کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۶۰۳ هزار و ۵۷۰ مشترک در استان داریم، عنوان کرد: از این تعداد ۴۵۶ هزار و ۶۳۱ هزار اشتراک شهری و ۱۴۷ هزار روستایی است، همچنین ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب داریم.

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)