دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

۷۰ روستای لرستان تحت پوشش خدمات آبفا قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آبفای لرستان عنوان کرد؛

۷۰ روستای لرستان تحت پوشش خدمات آبفا قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۷۰ روستای استان با جمعیت بیش از ۱۵ هزار نفر سال گذشته تحت پوشش خدمات شرکت قرار گرفتند که این میزان نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۰۰درصدی داشته است.

یاسر اکبریان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حدود سه هزار روستا در استان لرستان وجود دارد که یکهزار و ۶۰۰ روستا از این مجموع تحت پوشش خدمات شرکت آبفا و آب لوله کشی قرار دارند.

به گفته وی در مجموع ۸۴ درصد روستاهای استان تحت پوشش خدمات مختلف شرکت آبفا از جمله آب لوله کشی و آبرسانی با تانکر است در حالی که تا قبل از دولت سیزدهم تعداد روستاهای تحت پوشش ۷۷ درصد بود که با استفاده از ظرفیت خیرین، سپاه و بسیج سازندگی جهش قابل توجهی داشته است.

اکبریان با بیان اینکه شاخص‌ بهره‌مندی روستاهای استان از آب لوله کشی سالم و بهداشتی حدود ۵۹/۳۴ درصد است، بیان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به آبرسانی به روستاها دارد و اجرای طرح جهاد آبرسانی در سراسر کشور اقدامی مثبت در این راستا می باشد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح جهاد آبرسانی سبب مهاجرت معکوس از شهر به روستا شد همچنین تعداد روستاهایی که به وسیله تانکر آبرسانی می شدند کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات مثبتی در حوزه آب و فاضلاب رخ داد عنوان کرد: یکی از تاثیرگذارترین طرح‌هایی که در این راستا اجرا شد، طرح جهاد آبرسانی به روستاها بود که سهم استان از تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در فاز نخست ۱۲۵ روستا با چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار بود.

اکبریان پیشرفت طرح جهاد آبرسانی در استان را ۶۵ درصد عنوان کرد و افزود: تاکنون آبرسانی به ۲۰ روستا و یک شهر الیگودرز در قالب این طرح انجام و عملیات اجرایی در ۵۷ روستای دیگر نیز به پایان رسیده است که بهره برداری از این طرح ها در سفر رییس جمهور به استان انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان تصریح کرد: انعقاد قرارداد فاز دوم جهاد آبرسانی در مرحله نهایی می باشد و بر اساس آن، آبرسانی به ۷۰ روستای دیگر با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال ظرف مدت سه سال انجام شود.

اکبریان با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی مربوط به نقاط محروم و روستاهای فاقد آب شرب سالم و بهداشتی است، بیان کرد: ۵۳۶ هزار متر لوله گذاری، حفر ۱۰ حلقه چاه، بهسازی ۲ دهنه چشمه و تصفیه خانه آب بخشی از اقدامات انجام شده در فاز اول جهاد آبرسانی است.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان افزود: همچنین طی یک سال گذشته ۷۵ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۷۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در روستاهای استان اجرا شده است‌.

اکبریان ارتقای تصفیه خانه آب خرم‌آباد را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در لرستان عنوان کرد و افزود: افزایش بهره وری، بهسازی تصفیه خانه شهر خرم آباد و استفاده از شبکه‌های هوشمند و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تحقیقات و فناوری از دیگر اقدامات انجام شده در استان طی یکسال گذشته است.

وی تصریح کرد: همچنین پیشرفت ساختمانی پنج تصفیه خانه فاضلاب استان ۶۵ درصد است در حالی که تا قبل از دولت سیزدهم اجرای این طرح ها روند کندی داشت.

وی بیان کرد: همچنین مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال از طریق ماده ۵۶ به تصفیه خانه‌های کوهدشت و دورود تزریق شد و پیگیری برای جذب ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت تصفیه خانه‌های فاضلاب در حال انجام است.

اکبریان با اشاره به اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان تصریح کرد: یکهزار و ۱۵۰ کیلومتر از این شبکه به شکل مدرن اجرا شده که درصد زیادی از این اقدام توسط دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین اجرای شبکه فاضلاب در تعدادی از روستاهای استان از جمله گندمینه الیگودرز، سیاهکل دورود، ده محسن خرم‌آباد، کفراج نورآباد و بدرآباد علیا با توجه به نزدیکی این روستاها به شهر و امکان الحاق آنها، باعث شده است در آینده چالش محیط زیستی و بهداشت عمومی نداشته باشیم.

در حال حاضر بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب و ۲۵۰ هزار مشترک فاضلاب در استان لرستان وجود دارد.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
این سوال برای تشخیص شما از ربات است.
CAPTCHA ی تصویری

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)