جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

۷ پروژه آبرسانی در استان لرستان افتتاح شد

به مناسبت دهه فجر؛

۷ پروژه آبرسانی در استان لرستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، "حمیدرضا کرم وند" اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر، ۷ پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۹۵ میلیارد ریال در لرستان افتتاح شد. با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۳۹۰۰ خانوار از روستاهای لرستان با جمعیتی بالغ بر ۱۴۰۰۰ نفراز نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: ۹/۲۸ کیلومتر خط انتقال  ، ۴/۱۱ کیلومتر شبکه توزیع ، ۹۴۰ مترمکعب مخازن ذخیره و ایستگاه های پمپاژ با ظرفیت کلی ۱۲۴ لیتر در ثانیه  جهت آبرسانی به روستاهای استان طی این پروژه‌ها احداث و بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان  گفت: این پروژه ها در ۱۲ روستای استان در شهرستان های خرم آباد، الیگودرز و رومشگان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه ضمن مقایسه وضعیت آبرسانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت:وضعیت تامین آب شرب و بهداشتی روستاها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست به طوری که  قبل از انقلاب کمتر از ده درصد از روستاهای استان لرستان  از نعمت آب شرب برخوردار بودند ولی در حال حاضر تمام روستاهای تحت پوشش استان از آب شرب بهداشتی و سالم بهره مندند.

حمید رضا کرم وند در پایان گفت: ان شاءالله تا پایان دولت سیزدهم ضمن به حداکثر رساندن بهره مندی روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی در خصوص رفع کمبود و پایدارتر نمودن تامین آب و همچنین ارتقاء زیرساخت های آب روستایی اقدام خواهد شد. در این راستا و در قالب پروژه های محرومیت زدایی روستایی ،پروژه هایی در مجموع به مبلغی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد گردیده که ان شاءالله تا پایان دولت سیزدهم موضوع آب شرب  روستاهای مشکل دار برطرف خواهد شد.  

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)