سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

رصد و پایش وضعیت آب شرب ۲۷۰ شهر و ۶ هزار روستا در کشور

در سفر معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به لرستان عنوان شد:

رصد و پایش وضعیت آب شرب ۲۷۰ شهر و ۶ هزار روستا در کشور

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، معاون راهبردی ونظارت بربهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در شورای حفاظت از منابع آب لرستان با اعلام رصد و پایش آبی ۲۷۰ شهر و ۶ هزار روستا طی تابستان امسال در کشور گفت: طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دچار تنش آبی تا سه سال آینده تکمیل می‌شود .

هاشم امینی افزود: آبرسانی به این تعداد روستا با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال انجام است.

استاندار لرستان هم دراین نشست تنش آبی درکشور و به تبع آن در لرستان را جدی دانست و از برنامه ریزی برای رها کردن آب سد ایوشان در چند مرحله برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی و دامداران مسیر رودخانه خبر داد.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور امروز همچنین در بازدید از طرح‌های تامین آب لرستان، مهار نشدن روان آب‌ها و تکیه استان بر منابع ناپایدار آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها را اصلی‌ترین مشکل لرستان در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی برشمرد و گفت: برای عبور از تنش آبی تابستان امسال ۲۱۰ میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب لرستان اختصاص می یابد.

کرم وند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان هم به رصد و پایش آبی  ۱۱ شهر و ۵۰۰ روستای لرستان اشاره کرد و افزود: مشکل کم آبی جدی است و همه باید در جهت مدیریت منابع آبی و فرهنگ استفاده از آب تلاش کنند.

 

آخرین خبرها

ویدئوها

گوشه ای از اقدامات شرکت آبفا برای مقابله با بارندگی های اخیر
رادیو آبفا
هفته دولت
گزارش افزایش مصرف آب درلرستان

تصاویر

اینفوگرافیک جهاد آبرسانی در استان لرستان
طرح جهادآبرسانی درلرستان در قاب دوربین شرکت آب وفاضلاب استان با پیش رفت ۵۷درصدی قسمت اول
جشنواره آب و رسانه وزارت نیرو
کسب گواهینامه بین المللی
گرامیداشت یوم الله بیست ودوم بهمن
جشنواره نخستین واژه (آب)